perbualan sabah dan semenanjung

ada seseorang kawan nya datang dari sabah.. dia menjemput dan membawa kawan nya dari sabah bawa bersiar

semenanjung:awak baru datang
sabah :ya baru tadi.kita mahu pergi mana bah nii
semenanjung: kita pergi rumah saya
sabah: owh!!!!

sudah sampai rumah. mereka pon masuk rumah lalu isteri semenanjung buka pintu lalu org sabah nii nampak.

sabah : nii isteri kita
semenanjung:???? apa kau kata PANGG
sabah:??

org sabah nii heran tiba2 di pukul. lalu lah anak kawannya lintas
lalu tanya lah lagi dengan semenanjung

sabah : nii anak kita
semenanjung :apa??? PANGG
sabah:woii kenapa bah kau nii tiba2 pukul ahHH?
semenanjung:sebab kau tu salah

lalu lah isteri tu datang melihat kehendak mereka berdua lalu menegur

isteri:napa gaduh nii
semenanjung:dia nii, dia kata ,kita isteri kita dia kata lagi anak kita ,aku tampar lah dia
isteri :kau niii orang sabah memang begitu bahasa sini dengan sana lain saya pon orang sabah pakk oiii. yang dia sampaikan tu KITA TU KAU .awak pergi maaf kan dia
semenanjung:(malu) maaf kan aku kwan aku tidak tahu pula bahasa sana lain
sabah:bah tidak apa bah itu hanya silap bah kan..

MEREKA BERSALAMAN


habis hehehe


Tiada ulasan:

Catat Ulasan